Publikacje w książkach i czasopismach naukowych

Molińska, W., & Rajchert, J. (2024). Positive musical performance feedback facilitates general self-efficacy and choice of solo performance. Psychology of Music, 03057356241296535.

Molińska, W., Rajchert, J., & Bodecka-Zych, M. (2024). DO NARCISSISTS PLAY SOLO? DIFFERENCES IN SELF-EFFICACY AND NARCISSISM AMONG BAND AND SOLO MUSICIANS. Annals of Psychology/Roczniki Psychologiczne27(1).

Molińska, W., Rajchert, J. (2025). Budowanie poczucia własnej skuteczności muzyka w relacji z mistrzem. Psychologia Wychowawcza

Molińska W. i Rajchert J. (w recenzjach) Skala Poczucia Własnej Skuteczności w Wykonawstwie Muzycznym: wstępna adaptacja polskiego tłumaczenia Music Perfomance Self-Efficacy Scale W: E. Nidecka i J. Wąsacz-Krztoń (Red). Muzyka w kontekście pedagogicznym, społecznym i kulturowym. Studia i Szkoce. t.4 , Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

Rajchert, J., Molińska, W., & Vonrath, W. (2023). Inclusion and Exclusion Effect on Self-Efficacy. Available at SSRN 4446733.

Jakubowska, A., Zajenkowska, A., Kaźmierczak, I., Zarazińska, A., Olechowska, A., Molińska, W., & Pinkham, A. E. (2023). Anger sensitivity and relatedness frustration as predictors of depression. Personality and Individual Differences, 215, 112379.

Kaźmierczak, I., Zajenkowska, A., Bodecka-Zych, M., Jasielska, D., Olechowska, A., Molińska, W., & Moniuszko, K. (2023). Exploring the emotional and thematic matrix of dreams during war: the role of anxiety and depression. Current Psychology, 1-9.

Molińska, W., & Olechowska, A. (2022). What is related to the choice of coping strategies?-functional relationship between a sense of self-efficacy, self-regulation and strategies for coping with stress. Kultura-Społeczeństwo-Edukacja22(2), 213-223.

Molińska, W. (2021). Psychologiczna interwencja kryzysowa wobec ofiary przemocy seksualnej. W: R. Jesionek i in. (red.), Kryzys. Szybkie reagowanie (s.101-108), Warszawa, Warszawskie Centrum. Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Molińska, W. (2022). Renata Siemieńska (ed.), Academic careers of women and men: Different or similar?. Society Register, 6(1), 149-154. https://doi.org/10.14746/sr.2022.6.1.08

Molińska, W., Chomicz Z. (2022) Edukacja muzyczna – jacy są i jacy mogą być przyszli artyści? W: E. Nidecka, J. Wąsacz-Krztoń (red.) Muzyka w kontekście pedagogicznym, społecznym i kulturowym t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Columbia University

Molińska W., Katra G. (2021), Differences in self-regulation of stress among students starting and finishing studies. The comparison of students of Polish and Spanish universities. Culture and Education, 2021.